16 marca 2015

Babeczki z KUKBUK-a





Według mnie średnie są, według mojej córki bardzo dobre. Przepis  whiteplete z KUKBUK-a. Zbliża się półmaraton w Berlinie. Huśtawka emocji z tym związana już nam chyba mija. Tak to jest, jak człowiek zapisuje się na bieg w czerwcu. Nie wie, co go spotka w międzyczasie, ale liczy, że same dobre rzeczy i wszystkie plany zrealizuje. Więc dodam tylko, że jednak życie lubi zagrać na nosie. Nie miałam kiedy się przygotować do biegu, a właściwie siły nie miałam. Jakieś 2 miesiące temu podjęłam decyzję, że nie biegnę. Mój mąż twardo się trzymał, że On da radę i jedziemy. Miesiąc temu i On się poddał, bo nijak mu nie było po drodze z treningami. Bez żalu odwołałam hotel, bo jak już wspominałam,  berliński Radisson Blu nie jest moim faworytem, a jedyny jego plus to bliskość do startu. I tak sobie trwaliśmy jakiś czas w błogim stanie, że nie jedziemy na weekend, może w sobotę  na targi tylko skoczymy. Do piątku tak myślałam. W piątek przysłali potwierdzenie rejestracji z nadanymi numerami startowymi. To się zaczęło: ciśnienie w górę, drżenie rąk itd.,;-) że jak to tak, że nie jedziemy, że nie biegniemy, że 35 w końcu rocznicowy półmaraton. I co? I nowy hotel zabukowany, a za odwołanie rezerwacji trzeba zapłacić. Taki mały bat, gdyby znowu coś nas wzięło na niejechanie:)

Babeczki z KUKBUK-a 

łyżeczka masła do smarowania foremek (papilotek nie smarujemy) 
30 g masła
pół szklanki (80 g) białego cukru
150 ml śmietany lub gęstego jogurtu
szklanka (120 g) mąki pszennej
szczypta soli do smaku
½ łyżeczki proszku do pieczenia
1 jajko
1 tabliczka mlecznej czekolady pokrojonej na drobne kawałki
 
Piekarnik nagrzej do 180 stopni. Masło rozpuść w rondelku i od razu zdejmij je z ognia. Jajko wymieszaj z cukrem, a kiedy masa stanie się gładka, wlej roztopione masło. Wymieszaj całość trzepaczką i dodaj śmietanę. W drugim naczyniu wymieszaj mąkę, sól, proszek do pieczenia i kawałki czekolady. Do mąki wlej płynną masę, zamieszaj szpatułką (niezbyt dokładnie, tylko żeby produkty delikatnie się połączyły) i od razu włóż  do foremek. Ciasto nie może być zbyt wyrobione. Babeczki piecz około 15 minut.

2 komentarze: