15 marca 2015

Banoffee z masłem orzechowym

 
Mam wrażenie, że na banoffee każdy ma swój sposób. Może poza mną, bo moim, jest brak sposobu. To banoffee powstało ponieważ miałam przeogromną ochotę na banany, masło orzechowe i kajmak. W szafce leżała reszta biszkoptów po tiramisu, w lodówce 1,5 kubka kremówki, a w szufladzie 150 g orzechów ziemnych. Wszystko złożyło się w całość. Przetestowałam od razu czy z erytrytolu (okropna nazwa!) da się zrobić kajmak. Da:-) Na dodatek nie traci nic na smaku, nie czuć, że to nie jest zwykły cukier, a jednak kalorii ma bardzo mało i niski indeks glikemiczny.

Banoffee z masłem orzechowym

100 g biszkoptów
3 łyżki masła orzechowego*
3 banany
300 g śmietany 30% - dobrze schłodzonej
2 łyżki soku z cytryny
kajmak*

Biszkopty zmiel w blenderze razem z masłem orzechowym, wyłóż nimi formę, włóż do lodówki. Banany pokrój w plasterki, skrop sokiem z cytryny i wyłóż je na biszkopty,wylej na nie kajmak. Śmietanę ubij mikserem i wyłóż na kajmak. Schłodź wszystko w lodówce.
*orzechy ziemne mielę w blenderze i na końcu dodaję trochę soli
*2 szklanki mleka, 1 szklanka erytrytolu bądź cukru, gotuj aż zgęstnieje

2 komentarze: