9 lutego 2016

Pyszne naleśniki z mąki ryżowej

 
Naleśniki z mąki ryżowej są delikatne, smaczne i bez glutenu. Są takie jak lubię cieniutkie i nie ociekają tłuszczem. Nie stałam się nagle antyfanką glutenu, nienienie. Ale prawdą jest, że mi szkodzi, następną prawdą jest to, że lubię gluten:-) to jakoś się jednak wyklucza. Gdy spożyję nadmiar glutenu muszę postawić granicę. Przynajmniej na jakiś czas, na czym szczególnie zyskuje moja figura, a już najszczególniej brzuch, który automatycznie robi się płaski. Naprawdę polecam te naleśniki. Nie ma ściemy, są smaczne a nawet bardzo smaczne. Wzorowane na przepisie Neli Rubinstein, lekko zmodyfikowane. Podam swoją wersję, a obok składniki oryginalne.

Naleśniki z mąki ryżowej 
1 szklanka mąki ryżowej (pszennej)
1 szklanka mleka - u mnie pół na pół sojowe i kokosowe (krowie)
3/4 szklanki śmietany 12% (gęstej śmietany)
1/4 łyżeczki soli
2 jajka
2 łyżki erytrytolu (bez cukru)
1 łyżka roztopionego oleju kokosowego (3 łyżki masła)

Wszystkie składniki wymieszaj na jednolitą masę i odstaw minimum na pół godziny. Ja robię wieczorem i odstawiam do lodówki do czasu, aż będą smażone czyli na obiad na drugi dzień.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz