5 czerwca 2014

Sernik z dynią w occie:)

Został mi jeden słoik z marynowaną dynią. Nie miałam do czego jej zużyć, więc postanowiłam, że zrobię sernik. Wiem, że może to brzmieć dziwnie, że sernik i dynia w occie, ale w smaku wcale nie jest dziwny. Jest smaczny, wilgotny, lekko pikantny i cynamonowy. W sumie bardzo fajne połączenie.
A tak poza tym, ładna pogoda jest dzisiaj. Dzięki mojemu kochanemu siostrzeńcowi, który ma zapalenie gardła, też boli mnie gardło. Ale jemu wybaczę ten mój stan:)

Sernik z marynowaną dynią

Spód:
150 g płatków owsianych
130 g miodu
50 g masła (roztopionego)

Masa serowa:
500 g tłustego twarogu (dałam wiaderkowy)
500 g mascarpone
3 łyżki mąki 

1/2 szklanki ksylitolu
5 jajek
200 g białej czekolady

500 g dyni z octu
1 duża łyżka cynamonu

Przybranie
2 łyzki płatków owsianych
1 bardzo płaska łyżka ksylitolu
sok z 1/2 cytryny 
1 tabliczka białej czekolady


Spód: 
Dno tortownicy o średnicy 24 cm (taka była moja) z odpinaną obręczą wyłóż papierem do pieczenia, zapnij obręcz wypuszczając papier poza obręcz.  
Płatki owsiane, miód i roztopione masło wymieszaj. Wyłóż na tortownicę. Piecz 15 minut w temperaturze 175 stopni.

Masa serowa:
Piekarnik nagrzej do 175 stopni C (grzanie góra i dół bez termoobiegu). Na dno piekarnika postaw keksówkę. Zagotuj wodę w czajniku.
Dynię wraz z cynamonem zblenduj na gładką masę.
Do misy miksera włóż twaróg i mascarpone. Miksuj na średnich obrotach, aż masa będzie gładka i jednolita przez około 1 minutę. Dodaj mąkę i cukier i miksuj przez kolejną minutę. Dodaj dynię a następnie po jednym jajku, miksując na małych obrotach przez około 30 sekund po każdym dodanym jajku. Czekoladę połam na kosteczki i roztop w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce. Do miski z masą serową dodaj czekoladę miksując na małych obrotach miksera. Gładką masę wylej na spód, wyrównaj powierzchnię i wstaw sernik na kratkę do środkowej części piekarnika. Do keksówki na dnie piekarnika wlej wrzącą wodę z czajnika (około 2/3 objętości formy). Piecz przez 15 minut, następnie zmniejsz temperaturę do 130 stopni C i piecz przez kolejne 60 minut, aż krem się zetnie (ma być ścięty, ale na środku pozostanie miękki, dodatkowo zesztywnieje jeszcze w lodówce). 
Sernik wyjmuj stopniowo z piekarnika, uchylając na początku drzwiczki, później wysuwając go z piekarnika. Gdy sernik będzie całkowicie wystudzony obkrój go nożem przy obręczy, zdejmij obręcz i wstaw do lodówki na noc, lub kilkanaście godzin. Przechowuj w lodówce bez przykrycia.
Przybranie: 
Na suchą patelnię wsyp ksyliol i płatki. Chwilę razem upraż po czym dodaj sok z cytryny. Praż wszystko razem, aż płatki ładnie zbrązowieją. Ostudź i połóż na sernik.  Białą czekoladę roztop w kąpieli wodnej, wyłóż cienką warstwą na papierze do pieczenia i poczekaj aż wystygnie. Ostrym nożem pokrój kawałki i ułóż na serniku.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz