14 listopada 2014

Key lime pie - prawie jak



Ja nawet chciałam zrobić ten deser tak, jak to zrobiła Dorota z Moich wypieków, ale nie miałam pod ręką limonki, dlatego użyłam zwykłych cytryn. Spód chciałam zrobić z ciastek. Nie dałam rady ich kupić, kiedy przeczytałam skład:) ten deser miał być głównie dla mojej córki, bo postanowiła w końcu odwiedzić rodziców, więc jak mogłabym jej coś takiego zgotować (wystarczy już mleko skondensowane);-) dlatego spód jest kruchy, a reszta prawie jak w oryginale.

Spód

75 g masła
120 g mąki (u mnie 60 g drobnej semoliny, 60 g mąki pszennej 650)
30 g cukru
1 żółtko
kilka kropli soku z cytryny

Składniki na nadzienie

4 żółtka
1 puszka mleka słodzonego skondensowanego
1 łyżka otartej skórki z limonki*
1/2 szklanki świeżo wyciśniętego soku z cytryny

Masło i mąkę posiekaj, aż powstanie kruszonka.  Dodaj cukier, żółtka, sok z cytryny i zagnieć ciasto.  Formę do tarty wysmaruj masłem. Ciasto rozwałkuj i wyłóż nim formę (u mnie 24 cm). Wstaw do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na około 15 minut.  Ma się lekko zezłocić.
Żółtka ubij mikserem na jasną, puszystą masę. Dodaj mleko skondensowane i sok z cytryn, zmiksuj wszystko razem. Miksturę wylej na kruchy spód. Piecz 12 - 15 minut  w 170°C. Upieczona tarta będzie ścięta na całej powierzchni, może się lekko trząść. Wyjmij, przestudź w formie i włóż do lodówki na całą noc.
*pominęłam

8 komentarzy:

  1. Nadzienie wygląda bardzo kusząco :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pożeram wzrokiem :)
    Szukałam czegoś cytrynowego, ale niezbyt kwaśnego, czy to mleko skondensowane niweluje ten kwaskowy smak?

    OdpowiedzUsuń
  3. mleko daje słodycz i a cytryna lekki kwaskowy posmak, wszystko jest w doskonałych proporcjach:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z pewnością był pyszny :)

    OdpowiedzUsuń