20 listopada 2014

Powinno być ciasto miodowe

 
a jest coś na kształt piernikowego. Bardzo fajne, super proste, na podstawie tego przepisu. Wprowadziłam zmiany i uważam, że w ogóle nie zaszkodziły one temu ciastu:) Ponieważ przeczytałam w przepisie, że bardzo rośnie to zrobiłam je w podłużnej foremce 29 x 15 cm, oraz 3 ramekinach 9 x 5 cm. W samej formie też by wystarczyło. Nie wiem, czy nie pokuszę się o przełożenie powidłami i marcepanem. 

Ciasto miodowe

200 g masła
50 g oleju rzepakowego
300 g syropu z agawy
100 g miodu
20 g ksylitolu
2 jajka w temperaturze pokojowej
300 ml mleka sojowego
300 g mąki pszennej
100 g mąki żytniej razowej
50 g mąki gryczanej
50 g mąki owsianej
2 łyżeczki sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka przyprawy do piernika

Piekarnik nagrzej do 180 stopni z termoobiegiem.
Mąki, sodę, proszek, przyprawę do piernika wymieszaj w misce. W małym garnku roztop masło, dodaj olej,  ksylitol, miód i syrop z agawy, rozpuść wszystko razem i dodaj mleko oraz roztrzepane jajka. Masę przelej do suchych składników i wymieszaj łyżką do połączenia składników. Przelej do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz około 50 minut w dużej formie i około 30 minut, jeśli masz też ramekiny. Pod koniec pieczenia górę ciasta przykryłam folią, a piekarnik nastawiłam tylko na pieczenie dolne. 

2 komentarze: