31 stycznia 2015

Bardzo kremowy sernik

Źródło jest tutaj. Jest to jeden z najbardziej kremowych serników jakie jadłam. Do tego jest bardzo prosty i nie potrzebuje dużo czasu żeby go zrobić. Na dodatek, z każdym dniem spędzonym  w lodówce jest lepszy. Mam na to świadków:-))) Dzisiejszy post mógłby sponsorować Lidl,  ponieważ wszystkie użyte sery są stamtąd. I wszystkie świetnie się sprawdziły.

Sernik kremowy

Spód
150 g krakersów
2 duże łyżki roztopionego masła

Ciasto
650 g twarogu sernikowego
250 g mascarpone
200 g serka kanapkowego (nie light, taki bardziej niebieski)
1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
1 łyżka mąki ziemniaczanej
3 duże jajka lub 4 małe

Tortownica  25 cm wyłożona na dole papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzej do 150 stopni.
Boki tortownicy wysmaruj masłem. Krakersy i roztopione masło zmiksuj, wyłóż nimi spód i wstaw do lodówki.
Wszystkie sery wymieszaj rózga w misce. Jajka roztrzep i dodaj do serów, następnie wlej mleko, a na końcu dodaj mąkę. Wymieszaj delikatnie, ale nie napowietrzaj ciasta. Powinno być gładkie i dosyć lejące. Wylej do torownicy i piecz około 1 godziny. Mój sernik piekłam 55 minut, brzegi były ścięte a środek ciągle nie. Uchyl drzwiczki w piekarniku i zostaw go na całą noc.  Rano posyp cukrem pudrem i wstaw do lodówki. Dopiero po pobycie w lodówce nabiera smaku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz