19 maja 2014

Kruche pierogi - pomysł na resztki z lodówki

Czasami zostają mi resztki mięsa,  kiełbasy czy warzyw. Kroję je wtedy w kosteczkę, mieszam  wszystko ze sobą, podsmażam cebulę i dodaję do niej lodówkowe resztki. Żeby nie robić ciasta pierogowego korzystam z przepisów na kruche ciasto, ostatnio z tego przepisu. Jest to kruche ciasto - po upieczeniu, bo przed upieczeniem świetnie się z nim pracuje i jest bardzo plastyczne.Wcześniej miałam przepis na ciasto z kwaśną śmietaną, smak miało fajny, ale niestety pierogi podczas pieczenia otwierały się, teraz tak nie było. Jeśli więc masz jakieś resztki to spróbuj je tak przerobić:) mam też przeczucie, że gdyby dać mniej soli, a dołożyć łyżeczkę lub 1,5 cukru pudru byłoby to świetne ciasto na owocowy farsz na słodko.

Ciasto na kruche pierogi

250 - 300 g mąki
85 g zimnej wody
4 g soli
115 g masła
2 łyżki oleju
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Do miski wlej wodę, olej i wsyp sól wszystko razem wymieszaj. Dosyp 250 g mąki oraz proszek do pieczenia i masło. Wszystko razem wymieszaj, w razie potrzeby dodaj jeszcze maki (ja dodałam ok. 50 g). Wyrób ciasto, ma być miękkie i nieco lepkie. Odstaw żeby odpoczęło. Jeśli jest zbyt ciepło wstaw do lodówki (u mnie stało w lodówce około 40 minut). Po tym czasie rozwałkuj ciasto i wykrawaj z niego koła. Nadziej, ułóż na blasze i piecz 25 minut w 200 stopniach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz