3 kwietnia 2014

Puryści kulinarni będą śmiać się jak hieny


jeśli napiszę, że dzisiaj jest risotto. Bo kto robi risotto na wodzie? No ja. Po pierwsze nie jem mięsa, po drugie smak wywaru psuje mi smak potrawy, nawet warzywnego.  Wiem, że innym akurat podnosi ten smak, ale ja do tego gatunku nie należę. Tak mam i już. Dzisiaj ryż z grzybami leśnymi. Mogłabym nawet napisać, że z podgrzybkami. Bo jednak stanowią one 95% zawartości. Wiem co piszę, bo zbierała je moja mama:)

Risotto z grzybami

4 garście ryżu do risotto (na 2 osoby)
około 400 - 500 g rozmrożonych grzybów
150 ml białego wytrawnego wina
2 gałązki rozmarynu
pęczek pietruszki 
gorąca woda
olej
sól i pieprz (może być cytrynowy)
łyżka masła
parmezan

Na patelni rozgrzej olej i podsmaż na nim grzyby wraz z gałązkami rozmarynu. Gdy będą przyrumienione posól i popieprz je, wrzuć ryż i chwilę razem podsmaż, następnie wlej wino i smaż aż wyparuje. A teraz powoli wlewaj gorącą wodę, małymi porcjami, mieszając cały czas ryż aż cała woda w niego wsiąknie. Gdy ryż jest już prawie dobry rozłóż na nim łyżkę masła, przykryj pokrywką patelnię i odstaw na kilka minut. Po tym czasie przełóż na talerze, posyp posiekana pietruszką, startym parmezanem i zjedz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz