25 marca 2014

Ciasto drożdżowe Andrzeja Polana - kajam się

myślałam, że przepis na drożdżówkę jaki mam jest najlepszy. Myliłam się bardzo. Żyłam w nieświadomości do tej niedzieli, kiedy to wypróbowałam przepis Andrzeja Polana. Jeśli jest jeszcze osoba, która nie wierzy, że ciasto drożdżowe może jej się udać, musi spróbować tego. Nie dosyć, że proste to świetnie się wyrabia i doskonale formuje. Zrobiłam z tego ciasta zarówno nadziewane rogaliki jak i drożdżówki z malinami i czekoladą, czekam na jagody bo jagodzianki z niego będą pyszne i delikatne. I w jednym i drugim przypadku świetnie się z nim pracowało. Na dodatek jest bardzo świeże na drugi dzień.  Przepis jaki podam jest z połowy porcji i już po zmianach a wzięłam go stąd http://kulinarni.tvn.pl/inspiracje/kuchnia-pelna-zboza,1248/przepis-cieple-rogaliki-i-buleczki-drozdzowe-z-maslanka,2184,p.html

Ciasto drożdżowe Andrzeja Polana
500 g mąki + 1 duża garść
50 g drożdży
1 jajko w temp. pokojowej
1 żółtko w temp. pokojowej
200 ml ciepłej maślanki
50 ml ciepłego mleka
100g rozpuszczonego masła
50 g cukru pudru
szczypta soli

Nadzienie
masa marcepanowa i lukier stąd http://gotujewdomu.blogspot.com/2014/02/moj-maz-sie-zakocha.html
powidła śliwkowe

Drożdże rozpuść w ciepłym mleku, dodaj 2 łyżeczki mąki i 1 łyżeczkę cukru (nie z podanych porcji ale dodatkowo), zostaw do wyrośnięcia.
Do miski wsyp mąkę, cukier, sól i wymieszaj wszystko (najpierw dałam 500 g mąki, ale żeby wyrobić gładkie ciasto musiałam dosypać sporą garść). Następnie dodaj maślankę, jajka, masło i wyrośnięte drożdże. Zagnieć gładkie i lśniące ciasto. Odstaw do wyrośnięcia. A później zrób z niego to, na co masz ochotę:) Tylko pamiętaj żeby znowu odstawić przynajmniej do napuszenia, zanim zaczniesz piec.
Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Rogale piekłam 20 minut, ale drożdżówki nadziane mrożonymi malinami piekły się około 35 - 40 minut.


4 komentarze:

  1. Free Blogger Templates
    http://bangashtemplates.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. 51 year old Mechanical Systems Engineer Florence Kinzel, hailing from Cowansville enjoys watching movies like Where Danger Lives and Stand-up comedy. Took a trip to Uvs Nuur Basin and drives a S40. dowiedz sie wiecej tutaj

    OdpowiedzUsuń