2 marca 2014

Leniwe ruskie - jakkolwiek to brzmi

to nie jest nawiązaniem do polityki. Któregoś dnia robiłam ruskie pierogi i został mi farsz. Jak pomyślałam, że mam dorabiać ciasto i lepić następną turę, to zrobiło mi się lekko słabo. Farsz znalazł swoje miejsce w zamrażarce, a ja postanowiłam cierpliwie poczekać, aż ponownie przyjdzie jego czas. I nadszedł. Nie, żeby stać się znowu farszem. Tym razem został przerobiony na leniwe. I jest to niezły pomysł, bo leniwe mają smak ruskich pierogów. Jeśli kiedykolwiek zostanie Ci taki farsz, spróbuj. U mnie z kwaśną śmietaną, pierogi też tak lubię:)

Leniwe ruskie
ok. 400 g farszu jak do ruskich pierogów
2 jajka
4 garście mąki
1 łyżka oleju rzepakowego lub masła do smażenia

Wstaw do gotowania garnek z osoloną lekko wodą.
Do miski włóż wszystkie składniki i zagnieć ciasto. Następnie przełóż je na omączony blat i  uformuj w postać długiego wałka. Pokrój leniwe nożem, a następnie ugotuj w osolonej wodzie. Wyjmij je łyżką cedzakową minutę po tym, jak wypłyną na powierzchnię i wyłóż do durszlaka żeby ociekły. Usmaż na oleju.



3 komentarze: